پمپ آب خانگی | پایا گسترش

ساخت وبلاگ

برای انتخاب و خرید پمپ آب خانگی مناسب باید موارد زیر را بدانید:

  • به چه میزان جریان آب نیاز است؟
  • به چه میزان فشاری نیاز است؟
  • نوع پمپ و ساخت آن، به عنوان مثال: چدن یا فولاد ضد زنگ؟
  • نوع کنترل؟

چگونه از آب مصرف اطلاع پیدا کنم؟

با استفاده از ارقام زیر، از میزان آب مورد نیاز خود اطلاع پیدا کنید.
به عنوان مثال: ۱ بار دوش گرفتن، ماشین ظرفشویی، ماشین لباسشویی، دستشویی؛ آب مصرفی = ۴۴ لیتر در هر دقیقه

  • دستشویی = ۹ لیتر در دقیقه
  • دوش = ۱۰ تا ۱۵ لیتر در دقیقه
  • صرفه جویی در آب هنگام دوش گرفتن = ۷ لیتر در دقیقه
  • شیر خانگی استاندارد = ۱۰ لیتر در هر دقیقه

راهنمای میزان آب مصرفی خانگی:

  • سوییت کوچک: ۱۰ – ۲۰ لیتر در دقیقه
  • خانه کوچک: ۲۰ – ۳۰ لیتر در دقیقه
  • خانه متوسط: ۳۰ تا ۵۰ لیتر در دقیقه
  • خانه بزرگ: ۵۰ تا ۹۰ لیتر در دقیقه

البته این ارقام به تعداد افرادی که در خانه زندگی می‌کنند نیز بستگی دارد. برای اگر شما ۳ حمام در خانه داشته باشید و تنها ۲ نفر در خانه زندگی کنند، میزان جریان آب نسبت به زمانی که ۴ نفر در همان خانه زندگی کنند، بسیار کمتر خواهد بود.

 

Household Water Pump

سیستم‌های پمپ‌های آب ، انواع و اندازه‌های مختلفی دارند.

پمپ چند مرحله‌ای

 

اگر میزان فشار آب وارد به پمپ آب خانگی همیشه ثابت باشد، برای خرید پمپ آب این پمپ‌ها بهترین گزینه هستند. بنابراین اگر مخزن آب شما در بالای زمین است و یک لوله تخلیه در پایین مخزن هست و پمپ هم در پایه مخزن قرار دارد ، به این معنی است که فشار ثابت است و چنین شرایطی مناسب پمپ‌های چند مرحله‌ای است. اگر پمپ آب نزدیک به خانه قرار دارد نیز این پمپ بسیار مناسب است ، زیرا بسیار بی‌صدا است. پمپ‌های چند مرحله‌ای ، از چندین پروانه و مجموعه‌ای از دیفیوزرها استفاده می‌کنند ، تا برای افزایش فشار از پمپ ، از انرژی کمتر استفاده کنند.

کنترل فشار و نحوه عملکرد آن

سیستم کنترل اتوماتیک ، با تشخیص فشار (معمولا در ۱۵۰kpa یا ۲۲۰kpa) روشن می‌شود و با تشخیص جریان پمپ آب خانگی را خاموش می‌کند. در سیستم‌های سنتی نیازی به هیچ مخزنی نیست. هیچ فضایی برای شارژ دوباره وجود ندارد و همچنین در زمان استفاده، در فشار و جریان هیچ تغییری ایجاد نمی‌شود. و به تنظیم یا نگهداری خصی نیاز ندارد.

عملکرد

دستگاه طوری برنامه ریزی شده است که تمام عملیات کنترل پمپ را به طور خودکار انجام دهد. هنگامی که اتفاقی می‌افتد که در کارکرد پمپ وقفه ایجاد می‌کند مثل قطع شدن آب ، انسداد لوله مکش ، و غیره ، این دستگاه ، محل اشکال را تشخیص داده و چراغ قرمز نشان‌دهنده خرابی روشن می‌شود ، در عین حال یک سیگنال توقف به پمپ آب ارسال می‌شود تا در نبود آب، آسیبی به پمپ وارد نشود. پس از اصلاح علت مشکل ، سیستم با فشار دادن دکمه ری‌استارت دوباره به کار میفتد.

سیستم فشار و پمپ آب خانگی چگونه کار می‌کند

دانستن اصول چگونگی عملکرد سیستم آب چاه ، هنگام انتخاب یک سیستم تصفیه آب، بسیار مهم است زیرا اگر سیستم تصفیه نادرستی مورد استفاده قرار گیرد، می‌تواند به دشت فشار آب و جریان آب خانه را تحت تاثیر قرار دهد. به عنوان مثال، اگر برای چاه ، یک مخزن فشار مورد استفاده قرار گیرد، سیستم تصفیه آب باید بعد از مخزن تحت فشار نصب شود تا از آسیب رسیدن به پمپ چاه جلوگیری شود.

اصول پایه‌‌ای سیستم فشار و پمپ آب چاه

اکثر آب چاه ، به طور خودکار به وسیله یک پمپ زیرآبی یا یک پمپ جت که روی زمین قرار دارد ، از زیر زمین به بیرون پمپ شده و فشار آب خانه را تامین می‌کند. برخی از سیستم‌های آب چاه ، از مخزن ذخیره‌سازی بزرگ برای ذخیره آب قبل از اینکه پمپ دوباره به خانه استفاده می‌کنند. تعذیه برخی دیگر از سیستم‌های آب چاه ، جاذبه است و از جاذبه برای تامین فشار آب خانه استفاده می‌کنند.

یک سیستم پمپ آب خانگی دارای دو بخش مهم است – پمپ و تانک تحت فشار.

پمپ چاه

سیستم‌های پمپ‌های آب ، انواع و اندازه‌های مختلفی دارند. برخی از آنها تنها برای کشیدن آب از منبع طراحی شده‌اند. برخی دیگر نه تنها آب را بیرون می‌کشند ، بلکه آب را در کل سیستم ، انتقال نیز می‌دهند. بعضی پمپ‌ها مختص کاربردهایی مانند افزایش فشار و یا تامین یک خروجی ویژه هستند. پمپ‌های تقویت‌کننده باید بعد از مخزن ذخیره نصب شوند، اگر نصب پمپاژ به درستی صورت نگیرد، آب نخواهید داشت.

مخزن فشار

مخازن فشار، درواقع مخازن ذخیره‌سازی سیستم آب هستند، که سه نوع اصلی دارند:

  • مخازن دیافراگمی که به طور دائمی هوا و آب را از هم جدا نگه می‌دارد؛
  • مخازن همراه با شناور یا جداکننده هوا از آب (که در سال‌های اخیر خیلی استفاده نمی‌شوند)
  • مخازن فولادی – هر مخزن، به منظور هدف خاصی است.

ذخیره سازی اضافی

برخی تمایل دارند مخازن ذخیره آب اضافی داشته باشند. به طور کلی، ظرفیت ذخیره اضافی برای تامین آب یک روز کافی است. ذخیره اضافی آب برای زمان‌هایی که برق قطع است و دیگر موارد اضطراری لازم می‌شود.

 

 

 

برای خرید بوستر پمپ آبرسانی و خرید پمپ آب خانگی روی کلمات کلیک کنید.

پمپ آب خانگی | پایا گسترش...
ما را در سایت پمپ آب خانگی | پایا گسترش دنبال می کنید

برچسب : پمپ آب خانگی, نویسنده : محیا یوسفی pumpsab بازدید : 514 تاريخ : شنبه 29 مهر 1396 ساعت: 18:50

انتخاب نوع پمپ

اگر به دنبال نصب یک پمپ آب جدید هستید و یا فقط می‌خواهید از سیستم پمپاژ فعلی خود سر در بیاورید، می‌توانید اطلاعاتی را که برای شروع به آنها نیاز دارید را در این مقاله‌ آموزشی پیدا کنید. به شدت توصیه می‌کنم کل مقاله را مطالعه کنید. به بسیاری از سوالاتی که همیشه از من پرسیده می‌شود در این مقاله پاسخ داده شده است؛ تنها کاری که لازم است انجام دهید این است که همه مطالب را بخوانید.

خرید پمپ آب

پس از گذشت سالها فعالیت در این زمینه، 3 خطای عمده که مردم در مورد پمپ‌های آبیاری انجام می‌دهند را مشخص کردم که خیلی گران تمام می‌شوند. پس بگذارید از همان ابتدا مسیر درست را پیش بگیریم!

 

مرحله اول

 

قبل از طراحی سیستم آبرسانی خود ، خرید پمپ آب را انجام ندهید ! بسیاری از مردم هر سال میزان زیادی پول از دست می‌دهند، زیرا قبل از طراحی سیستم آبرسانی، پمپ آب می‌خرند و بعد متوجه می‌شوند که اندازه و نوع پمپ آب مناسب نیست. هرساله صدها ایمیل با این مضمون دریافت می‌کنم و اکثر آنها امیدوارند من بتوانم برای مشکلاشان جادو کنم. جادویی در کار نیست. پس اول طراحی سیستم آبرسانی ، بعد خرید پمپ آب !

لیبل پمپ‌ها

گاهی برچسب روی بسته‌های بسیاری از پمپ‌های آب گمراه ‌کننده هستند. اغلب روی بسته پمپ‌ها چیزی مشابه “20 GPM، 55 PSI” یا “20 GPM، 127 feet of lift” نوشته می‌شود. در بیشتر موارد متوجه شده‌ام که کلمه “یا” هم باید اضافه شود. منظور انها 20 GPM یا 55 PSI است. عملکرد پمپی که 20 GPM در55 PSI تولید می‌کند با پمپی که 20 GPM یا 55 PSI تولید می‌کند از زمین تا آسمان تفاوت دارد.

بیایید این موضوع را در مورد یک ماشین در نظر بگیریم. فرض کنید عملکرد یک ماشین “5 مسافر، 120 کیومتر در ساعت” باشد، اگر متوجه شوید منظور این است که سرعت با یک مسافر 120 کیلومتر در ساعت است اما با 5 مسافر سرعت به 40 کیلومتر در ساعت می‌رسد ناامید نمی‌شدید اکثر برچسب‌های روی بسته‌بندی پمپ‌های آب نیز دقیقا همینطور است. این مسئله مهمی بود که می‌خواستم از همان مراحل ابتدایی به شما هشدار بدهم. حواستان به حروف‌چینی در برچسب‌ها باشد!

اسامی پمپ‌های آبیاری

تعدادی از کاتالوگ‌ها، وب‌سایت‌ها و فروشگاه‌ها، پمپ‌هایی را به فروش می‌رسانند که به آنها “پمپ آبیاری” می‌گویند. که معمولا پمپ‌های کوچک و ارزان قیمتی هم هستند. هدفم از آوردن نام این پمپ‌ها فقط هشدار دادن است؛ پمپ‌های زیادی را دیده‌ام که تحت نام “پمپ آبیاری” به فروش می‌رسند، درحالی که فقط برای یک سیستم آبیاری بارانی معمولی با آبپاش چندگانه مناسبند.

اکثر این پمپ‌ها یک سر آبپاش کوچک بر روی شلنگ اصلی دارند، اما در واقع سیستم آبپاش برای آبیاری ندارند. معمولا پمپ‌هایی که برای سیستم‌ های آبیاری بارانی مناسب هستند، تحت عنوان “پمپ آب فشار بالا” عرضه می‌شوند.

انواع پمپ‌های آبیاری

پمپ‌هایی که معمولا برای آبیاری مورد استفاده قرار می‌گیرند، بر اساس طراحی خود پمپ دسته‌بندی می‌شوند. ما در این مقاله فقط پمپ‌های برقی را مورد نظر داریم. گرچه اکثر اطلاعاتی که در این مقاله ارائه شد در مورد پمپ‌های سوختی نیز صدق می‌کند، اما فرمول های این دو پمپ یکی نیست! برای محاسبه اندازه و جریان پمپ‌های سوختی، باید از فرمول‌های مختلفی استفاده کنید. اگر پمپ موتوری (گازی، دیزلی، پروپان و غیره) دارید، باید با تولیدکننده پمپ تماس بگیرید و یک کپی از منحنی عملکرد پمپ را درخواست کنید. به عنوان یک قاعده کلی، پمپ های سوختی، نسبت به پمپ‌های برقی، به اسب بخار بیشتری نیاز دارند.

 

خرید پمپ آب خانگی

 

خرید بوستر پمپ آبرسانی

 

پمپ آب خانگی | پایا گسترش...
ما را در سایت پمپ آب خانگی | پایا گسترش دنبال می کنید

برچسب : خرید پمپ آب, نویسنده : محیا یوسفی pumpsab بازدید : 171 تاريخ : دوشنبه 24 مهر 1396 ساعت: 20:24

با توجه به گسترش شهرها و انتقال افراد از اجتماع های کوچک به جوامع مدرن و پیشرفته شهری باعث پدید آمدن کلان شهرها شده است و این موضوع باعث می شود که فشار آب در شبکه دچار افت شدید شود ، جهت رفع این نیاز اقدام به ساخت و خرید پمپ آب خانگی و خرید پمپ آب میشود. پمپ های آب و پمپ های خانگی یکی از اساسی ترین تجهیزات صنایع می باشند.پمپ آب مانند پمپ آب خانگی و همانند هر دستگاه دیگری دارای مجموعه ای از قطعات مکانیکی می باشد. امروزه با خرید پمپ آب و خرید پمپ آب خانگی می توان راحتی و نیاز به آب فشار بالا را رفع کرد.

خرید پمپ آب خانگی

با پیشرفت شهر نشینی به علت کمبود فضای شهری شاهد خانه های چند طبقه می باشیم و باعث کمبود فشار آب در طبقات بالای ساختمان مواجه هستیم ، این مشکل با خرید پمپ آب خانگی و خرید پمپ آب قابل رفع می باشد.
در ساختمانها نسبت به تعداد طبقات نیاز به خرید پمپ آب خانگی بنا به میزان مصرف الزامی می باشد .
همیشه در موقع خرید پمپ آب خانگی باید توجه داشت ظرفیت پمپ آب خانگی بیشتر از میزان مصرفی محاسبه شده باشد .

 

خرید پمپ آب و خرید پمپ آب خانگی

نکته در خرید پمپ آب خانگی و خرید پمپ آب

گروه بازرگانی و صنعتی پایا گسترش خورشید تابان با سابقه درخشان خود همواره توانسته که مشتریان را در جهت کالای مورد نیاز اعم از خرید پمپ آب ، خرید انواع پمپ آب خانگی ، انواع تجهیزات کارواشی و استخری و تجهیزات تاسیساتی شما را یاری می کند.

خرید پمپ آب و خرید پمپ آب خانگی با کیفیت و قیمت مناسب همواره جز ویژگی های مهم است اما اینکه ما در خرید پمپ آب و خرید پمپ آب خانگی محصولی را تهیه کنیم که دارای خدمات و پشتیبانی باشد بسیار حائز اهمیت می باشد.

 

پمپ آب به دستگاهی گفته می شود که برای افزایش انتقال مایعات یا برای متراکم سازی مایعات استفاده می شود.
در خرید پمپ آب و خرید پمپ آب خانگی باید کالاها دارای کیفیت ، قیمت مناسب و تامین خدمات باشند.

خرید پمپ آب به چند گروه اصلی تقسیم می شود

خرید پمپ آب خانگی ، خرید پمپ آب آبرسانی ، آتش نشانی ، کفکش ، شناور ، استخری ، کارواش ، پمپ لجن کش ، سیرکولاتور ، پمپ آب آبیاری و خرید بوستر پمپ آبرسانی

از دیگر مباحث مهمی که در مورد خرید پمپ آب و خرید پمپ آب خانگی باید دانست

این است که نصب پمپ آب و پمپ آب خانگی باید توسط افراد متخصص این امر صورت گیرد.
امید آن است که روزی در کشور ما هم همانند جوامع پیشرفته در انتخاب و خرید پمپ آب و پمپ خانگی دقت ویژه ایی شود.

کاربری پمپ آب خانگی

تقویت فشار آب خانه و آپارتمان با پمپ آب خانگی
افزایش فشار آب با پمپ خانگی
پمپ آب خانگی بی صدا یا پمپ آب خانگی کم صدا

 
پمپ آب خانگی | پایا گسترش...
ما را در سایت پمپ آب خانگی | پایا گسترش دنبال می کنید

برچسب : خرید پمپ آب خانگی, نویسنده : محیا یوسفی pumpsab بازدید : 154 تاريخ : چهارشنبه 19 مهر 1396 ساعت: 15:47

پمپ‌های سانتریفوژ شایع‌ترین نوع پمپ هستند که شامل انواع مختلف از جمله پمپ‌ آتش ، پمپ مکش ، پمپ هیدرولیکی ، پمپ دیزلی ، پمپ مغناطیسی و غیره می‌باشند.

پمپ‌های سانتریفیوژ از یک یا چند پروانه استفاده می‌کنند که به محور متصل و آن را می‌چرخانند، به این ترتیب انرژی لازم برای حرکت مایع داخل پمپ را فراهم کرده و مایع را فشرده می‌کنند تا آن را داخل سیستم لوله‌کشی انتقال دهند. نصب آنها معمولا سریع است، نیاز به تعمیر و نگهداری کمتر نسبت به سایر مدل‌ها دارند و تعمیر آنها نیز معمولا آسان است.

پمپ‌های سانتریفیوژ معمولا بهترین انتخاب برای مایعات ویسکوزیته (رقیق) و با سرعت جریان بالا هستند. همچنین از این پمپ‌ها در بسیاری از مناطق مسکونی، تجاری، صنعتی و شهری استفاده می‌شود. پمپ سانتریفیوژ چند مرحله‌ای دارای بیش از یک پروانه هستند و زمانی مورد استفاده قرار می‌گیرند که نیاز به فشار بیشتری است.

آنها عموما در محدوده‌های زیر کار می‌کنند:

  • جریان بین 5 تا 200/000 گرم در دقیقه
  • فشار کل بین 10 تا 7500 فوت
  • اسب بخار بین 0/125 تا 5000 اسب بخار

در ساخت این پمپ‌ها از انواع مواد مختلفی استفاده شده است، از جمله انواع مختلف پلاستیک و چدن یا فولاد ضدزنگ ، برنز، آلیاژهای مختلف و پلاستیک‌های خاص برای کاهش خوردگی و سایش، مسائل بهداشتی و یا در استعمال‌های سخت.

اتصالات لوله‌ها در پمپ‌های سانتریفیوژ با خطوط لوله‌کشی استاندارد در اندازه‌های کوچک و فلانژ در اندازه‌های بزرگ دردسترس هستند. برخی تولیدکنندگان همچنین اتصالات ویژه‌ای برای پمپ‌های ویژه دارند. محرک معمولی موتورهای القایی A.C هستند، اما برخی از تولیدکنندگان پمپ‌هایی با محرک D.C و یا سازگار با دیگر دستگاه‌های انتقال برق مانند موتور و گیربکس ارائه می‌دهند.

photo_2017-10-05_12-35-46

 

پمپ‌های سانتریفیوژ چطور کار می‌کنند؟

1- ابتدا پمپ، مایع داخل سیستم را به پورت مکش پمپ و از آنجا به ورودی پروانه هدایت می‌کند.
2- پروانه، مایع را در امتداد پره‌های چرخشی حرکت داده، که شتاب انرژی مایع را افزایش می‌دهد.
3- مایع از پره‌های پروانه دور شده و سپس به داخل حلقه یا پوشش دیفیوزر پمپ حرکت می‌کند، و در آنجا شتاب بالای مایع به وسیله یک فرآیند انتشار، به فشار بالا تبدیل می‌شود.
4- سپس مایع به پمپ تخلیه پمپ و از آنجا به خارج از سیستم و یا در پمپ‌های چند مرحله‌ای به مرحله بعد هدایت می‌شوند.

ظرفیت جریان پمپ‌های سانترفیوژ تا 1100 دور در دقیقه و فشار آنها حداکثر 300 فوت است. پمپ‌ها همچنین از مواد مختلفی از جمله برنز، چدن و فولاد ضد زنگ ساخته می‌شوند.

موارد استعمال پمپ‌ها بسیار گسترده است و در فرایندهای شهری صنعتی و کشاورزی و هر زمینه‌ای که نیاز به کنترل مایع باشد مورد استفاده قرار می‌گیرند. در ساخت‌ پمپ ها از انواع مواد استفاده شده و می‌توانند میزان جریان را به 12/000 لیتر بر دقیقه برسانند.

پمپ سانتریفیوژ  در انواع مختلف پاسخگو نیاز اکثر کاربردهای صنعتی، می‌تواند جریان را تا 4500 دور در دقیقه، کل فشار را تا 780 فوت، و دمای مایع به 750 درجه فارنهایت برساند.

برای خرید پمپ آب روی کلمه  خرید پمپ آب خانگی کلیک کنید.

پمپ آب خانگی | پایا گسترش...
ما را در سایت پمپ آب خانگی | پایا گسترش دنبال می کنید

برچسب : خرید پمپ آب, نویسنده : محیا یوسفی pumpsab بازدید : 160 تاريخ : دوشنبه 17 مهر 1396 ساعت: 14:45

از زمان خرید پمپ تا زمان از رده خارج کردن آن، همواره هزینه هایی صرف سیستم پمپ و پمپاژ می شود. این هزینه ها را می توان به دسته های متنوعی تقسیم نمود.

 
به صورت سنتی به هنگام انتخاب پمپ، تنها هزینه های خرید، نصب و راه اندازی آن توسط مشتری محاسبه می گردد و معمولاً مجموع این هزینه ها از طرف مشتری بعنوان معیار انتخاب و خرید پمپ آب خانگی مطرح می گردد. حال آنکه علاوه بر هزینه های یاد شده، هزینه های دیگری نیز از زمان خرید تا از رده خارج کردن پمپ وجود خواهند داشت. این هزینه ها را می توان در قالب زیر دسته بندی نمود:

 

 

پمپ آب

 
 

Cin = هزینه های اولیه
Cinst = هزینه های نصب
Ce = هزینه های انرژی
Cop = هزینه های کارکرد
Cmain = هزینه های تعمیر و نگهداری
Cdt = هزینه های عدم کارکرد
Cc = هزینه های زیست محیطی
Cv = هزینه های از رده خارج کردن

 

به مجموع این هزینه ها، هزینه های دوره مصرف پمپ اطلاق می شود. از بین تمام هزینه هایی که بعنوان هزینه های دوره مصرف از آن ها یاد شد، مهمترین عوامل هزینه های مربوط به تامین انرژی (مصرف برق پمپ) و تعمیرات و نگهداری پمپ می باشد که بخش قابل توجهی از کل هزینه های دوره مصرف را شامل می شوند.

 
این در حالی است پمپ اب که بسیاری از خریداران گمان می کنند عمده هزینه پرداختی آن ها برای یک دوره کارکرد پمپ، هزینه اولیه خرید پمپ آب است. حال آنکه برق مصرفی پمپ اب در طی زمان کارکرد آن پس از گذشت چندین سال از عمر پمپ، بیشترین هزینه ای است که هزینه های مربوط به دوره مصرف پمپ را شامل می شود.

پمپ آب خانگی | پایا گسترش...
ما را در سایت پمپ آب خانگی | پایا گسترش دنبال می کنید

برچسب : خرید پمپ آب خانگی, خرید پمپ آب, نویسنده : محیا یوسفی pumpsab بازدید : 136 تاريخ : چهارشنبه 12 مهر 1396 ساعت: 12:24

پمپ آبرسانی وسیله ای است مکانیکی که برای انتقال مایعات بکار گرفته میشود.که با افزایش فشار باعث جابجایی مایع از محلی به محل دیگر یا از ارتفاع پایین به سطح بالاتر می شود .
به طور کلی پمپ آب آبرسانی به دستگاهی گفته می شود که انرژی مکانیکی را از یک منبع خارجی می گیرد و به سیالی که از آن عبور می کند انتقال می دهد.
امروزه پمپ ها نقش های زیادی ایفا می کنند چه در صنعت و چه در کشاورزی برای انتقال آب به زمینهای کشاورزی و حتی در خانه های شهری برای انتقال آب به طبقات بالایی ساختمان در وسایل نقلیه مانند پمپ بنزین ماشین یا پمپ باد برای باد کردن تایر وسایل نقلیه موتورسیکلت و دوچرخه به کار میرود

pumps water

خرید پمپ آب آبرسانی

انواع پمپ آب آبرسانی

پمپ های دینامیکی:در این پمپها انتقال انرژی به سیال به صورت متناوب صورت می گیرد و انواع آن گریز از مرکز و جریان محور میباشد.
پمپ های جابجایی مثبت:که انتقال انرژی به سیال به صورت متناوب می باشد و انواع آن رفت و برگشتی می باشد.

پمپ های دینامیکی (پمپ گریز از مرکز)
پمپ گریز از مرکز از یک پروانه دوار برای افزایش فشار استفاده می کند و این گونه پمپ ها بیشتر برای انتقال سیال در یک سیستم لوله کشی استفاده می شود سیال در امتداد یا نزدیک محور وارد محفظه پروانه پمپ می شود و بوسیله پروانه شتاب می گیرد و به سرعت به سمت بیرون جریان می یابد و به سمت لوله کشی می رود.

مزایا و معایب خرید پمپ آبرسانی گریز از مرکز:

از مزایای این گونه پمپ ها می توان به یکنواخت بودن جریان اشاره کرد و یکی از معایب آن این است که چون این پمپ ها از مکش استفاده می کنند هوا را نمی توانند پمپ کنند به همین خاطر پمپ و لوله همیشه باید پر از آب باشد.

پمپ های جابجایی مثبت(پمپ های رفت و برگشتی)
نیروی محرکه اغلب این پمپ ها الکتریسیته می باشد. در این پمپ ها نیروی چرخشی میل لنگ تبدیل به حرکت رفت و برگشتی پیستون می شود با عقب رفتن پیستون ایجاد مکش می شود و سیال وارد سیلندر شده و با بالا رفتن سیلندر سیال با فشار از طریق راه خروجی خارج می شود .

پمپهای چرخ دنده ای
این پمپ ها نوعی از پمپ های گردشی یا روتاری هستند که دارای دو قسمت است: یکی ثابت که دیواره می باشد و قسمت دیگر متحرک و دایره وار است که از یک محور گردان با چرخ دنده می باشد و مایع بین چرخ دنده ها و دیواره به تله می افتد و در اثر چرخیدن چرخ دنده ها به بیرون رانده می شود و نکته مهم در مورد این پمپ ها این است که هیچ گاه نباید وقتی پمپ روشن است شیر خروجی بسته باشد.

پمپ آب آبرسانی شناور

به پمپی گفته میشود که در درون آب قرار می گیرد و اینگونه پمپ ها با الکتریسیته کار می کنند و محفظه آن کاملا بسته می باشد و هیچ روزنه ای ندارد تا آب وارد آنها نشود. این پمپ ها پمپ گریز از مرکز چند طبقه می باشند.

موارد کاربرد خرید پمپ آب آبرسانی

در واقع اصطلاح پمپ آب یک کلمه عام هست که این امر بصورت اشتباه به کلیه پمپ ها اطلاق می شود. در واقع خرید پمپ آب آبرسانی از لحاظ کابرد دارای تنوع زیادی هستند که برخی از آنها اشاره می کنیم:

1- انتقال آب جهت مصرف
2- انتقال آب جهت اطفاء حریق
3- انتقال آب در اراضی و زهکشی
4- جمع آوری و انتقال فاضلاب
5- انتقال سیالات شیمیایی
6- کاربرد فراوان در صنایع شیمیایی، نفت، پتروشیمی و پالایشگاهی
7- صنایع غذایی

 
پمپ آب خانگی | پایا گسترش...
ما را در سایت پمپ آب خانگی | پایا گسترش دنبال می کنید

برچسب : خرید پمپ آب آبرسانی, نویسنده : محیا یوسفی pumpsab بازدید : 149 تاريخ : چهارشنبه 5 مهر 1396 ساعت: 18:07